התנהגותו של הגולש הישראלי ברשת
בלוגרים היא פלטפורמת שיווק די חדשה בישראל שהקהל הרחב של משתמשי
האינטרנט נחשף אליה רק בשנה, שנתיים האחרונות. מדובר בכלי שיווקי בעל
השפעה חזקה על הגולש.
בישראל 2010 ישנם כבר כמה עשרות בלוגרים מקצועיים שהפכו את הפעילות
למקצוע ונחשבים בצדק למומחים בתחומם ולמובילי דעה ברשת במגוון תחומים.
מי משתמש בבלוגרים לקידום מטרותיו?
מדינת ישראל מעסיקה בלוגרים לטובת קידום ענייני המדינה ויצירת דעת קהל
חיובית ואוהדת בעולם לדעותיה.
נשיא ארה"ב המכהן ביסס חלק ניכר מקמפיין הבחירות שלו על פעילות שיווקית
דיגיטאלית כשהשימוש בבלוגרים "אובייקטיבים" היה אחד המרכזיים שבהם.
זה כבר לא סוד כי חברות מסחריות משתמשות בבלוגרים יותר ויותר לצרכיהם.
חברות מסחריות גילו את הפוטנציאל העצום בפלטפורמה אך יחד עם זאת חלקן אינם
מבינות עדיין מהי הדרך הנכונה מבחינתם לבניית מערכת יחסים עם הלקוח.
מסקר אינטרנטי שנערך על ידי BlueBerries Panel בקרב גולשי האינטרנט בישראל
עולה כי למעלה מ-90% מהמותגים בישראל טרם מצאו את הנוסחא להעברת מסר שיווקי
ללקוח ועדיין לשמור על רמת אמינות גבוה מולו.
הגולש הישראלי נחשב ליותר חכם ופחות סובלני, בהשוואה לגולשים אחרים בעולם המערבי
(תרבות ) ולכן המפרסמים חייבים להיות מאוד זהירים באופי המסר ודרך הצגתו ובמינון.
מפרסמים שלא ישכילו לעשות כן עלולים לאבד את הלקוח, לא רק בקמפיין הנוכחי אלא גם
לטווח הארוך ישנן דרכים רבות להגיע לתודעתו של הגולש על בסיס קבוע.
ניקח לדוגמא את השימוש בניוזלטרים. הגולשים יודעים שמאחורי הטיפים המופיעים בהם
יש גם מניעים מסחריים. אולם, במידה והם זקוקים לשרות / מוצר מסוג זה בנקודת הזמן בו
הניוזלטר הגיע אליהם הם לא יתייחסו למסר השיווקי כפרסומי ובעייתי אלא ככזה המציע
להם פתרון אמיתי בזמן אמת.
עוד עולה מתוצאות הסקר כי בכל הנוגע ללינקים ממומנים בתוצאות החיפוש בגוגל מודעות הגולשים
לכך גבוהה: כ-67% סבורים כי הם יודעים לזהות קישור ממומן, בהשוואה לכ-30% שלא תמיד
יודעים לזהות. 8% העידו כי כלל לא אכפת להם. 71% הצהירו כי הם ייכנסו לכל קישור במסגרת החיפוש,
גם אם מדובר בקישורים ממומנים של חברות מסחריות, ורק כ-7% הצהירו כי הם לא נכנסים
לקישורים ממומנים.
שי בן ארי, מנהל ושותף בקבוצת hi-net אינטראקטיב